Mededelingen Mededelingen
© copyright s.v.Tivoli

Voetbalzaken

Invallersbepalingen (uit Handboek competitie punt 3.7)

Jeugdvoetbal

Bij wedstrijden van de A-, B- en C-junioren in de categorie A zijn maximaal vijf wisselspelers (inclusief de doelman) toegestaan. Een speler die eenmaal is gewisseld mag niet meer deelnemen aan de wedstrijd. Bij wedstrijden van de A-, B- en C-junioren in de categorie B is het doorlopend wisselen van maximaal vijf wisselspelers toegestaan. Dat betekent dat hier een eenmaal gewisselde speler weer terug mag in het veld. Bij wedstrijden in het gehele pupillenvoetbal (categorie A en B) en bij de meisjes is het doorlopend wisselen van maximaal vijf wisselspelers toegestaan. Dat betekent dat hier een eenmaal gewisselde speler weer terug mag in het veld.

Senioren mannen reservevoetbal categorie A

Met ingang van het seizoen 2012/13 mogen in het reservevoetbal categorie A mannen senioren (reserve hoofdklasse t/m reserve 3e klasse/reserve 4e klasse voor district Zuid I) per wedstrijd 5 wisselspelers worden ingezet. Let wel: niet doorwisselen; een speler die eenmaal is gewisseld mag niet meer deelnemen aan de wedstrijd.

Aantal wissels

Categorie A: junioren eredivisie t/m 1e klasse 5 wisselspelers Categorie B: junioren 2e en 3e en 4e klasse 5 wisselspelers + doorwisselen Categorie A: pupillen 1e en 2e divisie en hoofdklasse 5 wisselspelers + doorwisselen Categorie B: pupillen 1e en 2e en 3e klasse 5 wisselspelers + doorwisselen Categorie B: meisjes junioren alle klassen 5 wisselspelers + doorwisselen